Forum poświecone wszelakim pojazdom 2t .
Witam.
Chciałbym zaprezentować wam mojego Simsona S70 C z 1986.
A teraz zanudzę was historią
Zakupiłem go w 2007r. wraz z 2 kaskami i kilkoma części za 1800zł.Zapłon 6V elektronik z nie do końca sprawną instalacją. Jego wartość na pewno podnosi to, że jest to oryginalna 70 zarejestrowana na 50 . Poprzedni właściciel mówił, że w fabryce ktoś zamiast napisać S70 to napisał S51 (ja osobiście nie widziałem tych papierów ponieważ miałem 8 lat). Początkowo jeździł nim brat. Wykonał w nim polerkę silnika. Pierwszą awarią która stała się po 4 latach od kupna było ukręcenie się wału, więc został zrobiony remont w którym wymieniliśmy:
- wał na MZA w wypełniaczami
-łożyska FAG
W 2012r. wpadł w moje ręce. W zimę 2012/2013 została wymieniona instalacja na 12V (iskrownik MZA elektronik, klakson, żarówki, akumulator, regulator napięcia od skutera, przerywacz). Następnie wymieniłem klosze na białe oraz założyłem półkę na zegary. Niedługo po tym zakupiłem
- tarczę hamulcową od chińczyka (nówkę)
-zacisk i pompę od Suzuki GS 500
Zakładałem ją wraz z bratem i ojcem. Ukończyliśmy jej montaż zimę w nocy, więc postanowiłem że następnego dnia ją przetestuję , lecz na moje nieszczęście spadł śnieg . Cylinder został przerobiony na 70/4 by Kaalli. Do niego dokupiłem gaźnik Dellorto PHBG 20mm za 150zł wraz z drugim niekompletnym. Prędkość maksymalna wynosi 80km/h (+/- 3 km/h) na zębatce zdawczej 13z , a spalanie to niecałe 4l/100km przy normalnej jeździe nie katując. Tydzień temu wymieniłem:
-opony Heidenau k55
-pokrowiec siedzenia
-korek baku na klucz
Do założenia została mi jeszcze stacyjka od SR i uchwyt kierunków tył (niestety kupiłem do kierunków kwadratowych, a nie okrągłych). Obecnie jeżdżę na oleju Mobil Ekstra 2t. Moje plany co do niego to przemalować go na Electric Orange, minimalnie skrócić błotnik przód i tył. Na tym zakończyłaby się moja praca przy simsonku.
Nie wypisałem wszystkich części które wymieniłem takie jak lusterka…………………
Foty: http://www.bikepics.com/members/anarki21/86s70/ Jak zrobi się cieplej to wrzucę jak obecnie wygląda simson, bo trochę się pozmieniało
Zapraszam do komentowania i oceniania. LwG!!
Offline
Oj, różnica jest. O wiele przyjemniej się jeździ . Ogólnie jestem zadowolony (troszeczkę wzrosło spalanie o jakieś 0.5l) tylko błąd zrobiłem kupując spawaka. Zamierzam go sprzedać i zakupić fi32 Malowanko będzie bo lakier jest w dziadowym stanie
Offline
Anarkin21 napisał:
Oj, różnica jest. O wiele przyjemniej się jeździ . Ogólnie jestem zadowolony (troszeczkę wzrosło spalanie o jakieś 0.5l) tylko błąd zrobiłem kupując spawaka. Zamierzam go sprzedać i zakupić fi32 Malowanko będzie bo lakier jest w dziadowym stanie
Dlaczego twierdzisz że zrobiłeś błąd kupując spawaka? Nie ma elastyki czy jak.
P.s
Sorki dopiero się uczę
Offline
Bulwiaka
Odp do Katani:
Nie ma elastyki. Prawdziwa jazda rozpoczyna się od 6rpm, czyli podsumowując albo kręcisz lub nie jedziesz (2 razy ni złapało tłok:/ ). Ja jeżdżę na krótkich dystansach więc to nie tłumik dla mnie. Na początku trudno mi było znieść jego dźwięk. Jak coś to dzisiaj go wystawiam go sprzedaż
Ostatnio edytowany przez Anarkin21 (2014-03-08 13:38:23)
Offline
Żółtodziób
Ty jesteś Adminem na Simson My Life Silesia, czy jakoś tak, cnie ? A Simosiek całkiem
Offline
Tak, jestem . Nie mam zbytnio czasu na ten fanpage, więc jak chcesz to możesz zostać tam adminem
Ostatnio edytowany przez Anarkin21 (2014-04-01 12:32:24)
Offline
Siemanko panowie
Dzisiaj przyszła paczka od Jackmotors z nowym wydeszkiem i tłokiem
http://www.bikepics.com/pictures/2652354/
http://www.bikepics.com/pictures/2652349/
http://www.bikepics.com/pictures/2652351/
http://www.bikepics.com/pictures/2652348/
Teraz tylko odebrać cyl i śmigać
Offline
Żółtodziób
Simson fajnie zrobiony. Cieszy mnie to, że jest z wyglądu jak seryjny, a silniczek po modach. To jest to!
Pozdrawiam
Offline
12343: Jak dla mnie to śmiga się o wiele przyjemniej Nie trzeba go kręcić do 6 rpm tylko do 4rpm żeby w miarę przyzwoicie szedł. Jako że jest jeszcze na dotarciu to powyżej 6 rpm go nie kręciłem. W planach mam skrócić kolanko i zrobić parę dodatkowych dziurek we wkładzie tłumika Przełożenia to: zdawcza 15z, a z tyłu to chyba oryginał
Karol: Szczerze to sam nie wiem. Robił to Kaalli i twierdził że należy do niego zakupić spawaka 9000-9500rpm
Thx za miłe opinie. W planach mam zrobienie go na wzór simka Parciana http://www.bikepics.com/pictures/2636282/
O oto jak prezentuje się całość
http://www.bikepics.com/pictures/2657713/
http://www.bikepics.com/pictures/2657714/
http://www.bikepics.com/pictures/2657710/
http://www.bikepics.com/pictures/2657711/
Jak ktoś będzie chciał jakiś krótki filmik z pracy filmik to piać
Offline